Classe 1^C

World Hello Day

World Hello Day is a holiday celebrated by over 180 countries all over the world and has the purpose of not only making people aware of the need for better communication to sow the seeds of peace but to bridge the cultural barriers between the people of all nationalities. It has been celebrated on November 23rd every year since 1973 and is celebrated by millions of people worldwide. Today, this day is used by ordinary people – as well as world leaders – from all around the world to settle their differences with communication rather than conflict. 

 

World Hello Day è una festa che viene celebrata da oltre 180 paesi in tutto il mondo e ha lo scopo non solo di rendere le persone consapevoli della necessità di una migliore comunicazione per seminare i semi della pace, ma anche di superare le barriere culturali tra le persone di tutte le nazionalità. È stato celebrato il 23 novembre di ogni anno dal 1973 ed è celebrato da milioni di persone in tutto il mondo.

Oggi, questa giornata è utilizzata dalla gente comune – così come dai leader mondiali – di tutto il mondo per risolvere le loro differenze con la comunicazione piuttosto che con il conflitto.

eTwinning certificate World Hello Day

Twinspace World Hello Day